ارسال از یک میلیون تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 1 میلیون و 500 هزار تومان یک اشانتیون 

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

ادکلن شنل بلو شنل یکی از محبوب‌ترین ادکلن مردانه محسوب می‌شود که در کشور ما نیز طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که قیمت ارز در کشور ما روز به روز در حال افزایش می‌باشد، واردات بسیاری از عطرهای لاکچری و گران‌قیمت، بسیار کم و بعضا متوقف شده است. هر چقدر واردات عطرهای اورجینال سخت‌تر شود، تعداد عطرهای تقلبی و High Copy روز به روز در بازار بیشتر می‌شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی ویژگی‌های بلو شنل فیک و اصل و نحوه تشخیص آنها از یکدیگر بپردازیم. اینگونه شما می‌توانید به راحتی تشخیص ادکلن بلو شنل اصل را از فیک انجام دهید.

خرید بهترین ادکلن زنانه شیرین

ویژگی‌های ادکلن بلو شنل اصل و مقایسه با نمونه فیک

مهم‌ترین ویژگی ادکلن بلو شنل اصل، کیفیت بالای آن است و در مقابل، ادکلن بلو شنل تقلبی، کیفیت بسیار پایینی دارد و اصلا با اورجینال آن قابل مقایسه نیست. این موضوع تنها به کیفیت در بوی عطر خلاصه نمی شود، بلکه حتی شیشه عطر، جعبه، نوشته‌های روی جعبه و موارد دیگر نیز در عطرهای تقلبی، از کیفیت پایینی برخوردارند. جالب است بدانید نمونه‌های تقلبی عطرها به لحاظ کیفیتی در درجات مختلفی قرار دارند. اما با توجه به تمامی این موارد، همواره روش‌هایی برای تشخیص بلو شنل اصل وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

خرید ادکلن مردانه

خرید انواع ادکن مردانه

خرید بهترین ادکلن زنانه خنک

بررسی سلفون دور جعبه ادکلن

خطوطی که سلفون دور جعبه ادکلن را می‌بندند، باید در بالا و پایین جعبه ادکلن اصل دارای زاویه ۹۰ درجه باشند و همچنین لوگوی بلو شنل باید بر روی سلفون حک شده باشد. درست است که هر دو ادکلن بلو شنل اصل و فیک با سلفون پوشیده شدند، اما در نمونه اورجینال نقاط پلمپ سلفون با دقت و ظرافت بسیار حرارت دیده‌اند، درحالیکه نقاط و خطوط پلمپ در نمونه تقلبی بسیار بی‌کیفیت می‌باشند. البته به این نکته نیز دقت کنید که برای تشخیص ادکلن بلو شنل اصل، در برخی نمونه‌های فیک، ویژگی ۹۰ درجه بودن زاویه بستن درجه و لوگو رعایت شده است.

بررسی جعبه

همانطور که پیش از این گفتیم، بسته بندی بلو شنل فیک از نمونه اورجینال آن کیفیت پایین‌تری دارد. این موضوع درباره رنگ جعبه نیز صدق می‌کند و می‌توان از این طریق، بلو شنل اصل و فیک را از یکدیگر تشخیص داد. رنگ جعبه بلو شنل اصل مشکی پررنگ‌تر و باکیفیت‌تر است. همچنین در بیشتر نمونه‌های تقلبی، وزن ادکلن کمتر از وزن بلو شنل اورجینال است.

بررسی درب ادکلن بلو شنل اصل

روش دیگری که می‌توان از آن طریق، تشخیص ادکلن بلو شنل اصل را انجام داد، توجه به درب ادکلن می‌باشد. در نمونه‌های اورجینال این عطر، درب خاصیت آهنربایی دارد، به طوریکه با رها کردن درب ادکلن به علت مغناطیسی بودن آن، خود درب به راحتی روی شیشه عطر قرار می‌گیرد. این خاصیت بدین صورت است که هنگام بستن درب، فقط در جهات خاصی روی شیشه جفت خواهد شد، بدین شکل که یک حالت گرایش آهنربایی خاص میان درب و افشانه بوجود می‌آید. این در حالیست که در بیشتر ادکلن‌های بلو شنل اصل، این خاصیت آهنربایی بر روی درب ادکلن وجود ندارد.

همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که با تکان دادن درب عطرهای اورجینال بلو شنل، هیچ صدایی ناشی از تکان خوردن قطعه آهنربای داخل درب شنیده نمی‌شود. منتهی در برخی نمونه‌های تقلبی که درب آنها خاصیت آهنربایی دارد، با تکان دادن درب به وضوح صدای آهنربای قرار گرفته داخل آن شنیده می‌شود.

تفاوت دیگری که ادکلن بلو شنل فیک و اصل با یکدیگر دارند، شما می‌توانید با نگه داشتن درب و بدون جدا شدن درب از شیشه عطر، ادکلن را از زمین بلند کرد. این در حالیست که با نگه داشتن درب عطر در نمونه‌های تقلبی، بلافاصله از شیشه جدا می شود و قادر نخواهید بود اینگونه عطر را بلند کنید.

نکته مهم دیگر در رابطه با درب ادکلن در بلو شنل فیک و اصل، وزن آنهاست. در نمونه‌های اورجینال وزن درب برابر با ۲۶ گرم و در نمونه‌های فیک برابر با ۱۷ گرم می‌باشد. جالب است بدانید که بر روی درب ادکلن بلو شنل اصل، لوگوی برند کمپانی شنل بسیار ظریف و باکیفیت حک شده است. در حالی که برخی نمونه‌های تقلبی این ادکلن شما می‌توانید بی کیفیت بودن این لوگو را به وضوح ببینید. حتی در برخی قسمت‌ها، رنگ سفید لوگو کم رنگ بوده و بدون تمیزی و ظرافت چاپ شده است.

خرید عطر ادکلن شنل بلو د شنل اصل – CHANEL BLEU

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

بررسی والف ادکلن بلو شنل اصل

یکی دیگر از روش‌های تشخیص ادکلن اصل بلو شنل، بررسی والف ادکلن می‌باشد. به غیر از اینکه والف‌ها در نمونه‌های اصل و فیک به لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند، تعداد و نوع خروجیشان نیز با یکدیگر متفاوت است. والف‌ها در نمونه‌های اورجینال بلو شنل از جنس فلز و با رنگ ثابت نقره‌ای و با کیفیت است، در حالی که نمونه‌های تقلبی دارای والف با جنس پلاستیکی هستند که رنگ آنها به راحتی خراشیده می‌شود. همچنین سایز کلاهک والف در نمونه‌های تقلبی کمی بزرگ‌تر از ادکلن بلو شنل اصل است. اصولا در ادکلن‌های بلو شنل اصل، والف‌ها دو تکه و فنردار همراه با زیر فلزی با کیفیت بالا هستند.

بررسی لات نامبر (بچ کد)

یکی از روش‌های بارز تشخیص ادکلن بلو شنل اصل، تطابق لات نامبر یا بچ کد حک شده روی شیشه ادکلن با کدی که روی بسته درج شده است، می‌باشد. در صورتی که کد حک شده بر روی شیشه عطر با کد درج شده روی بسته بندی آن مطابقت داشته باشد، این ادکلن اورجینال است. اما در غیر این صورت، ادکلن بلو شنل تقلبی را در اختیار دارید.

توجه به وزن عطر

همانطور که پیش از این گفتیم، وزن عطرهای بلو شنل تقلبی کمتر از عطرهای اورجینال است. برای مثال، ادکلن بلو شنل اصل دارای وزن ۴۲۰ گرم است، در حالی که ادکلن بلو شنل تقلبی دارای وزن ۳۹۷ گرم می‌باشد. این موضوع همچنین درباره بطری و درپوش عطر نیز صدق می‌کند. البته این روش بدون استفاده از ترازوی دقیق و دانستن وزن عطر امکان پذیر نخواهد بود.

توجه به لوگو، نمادها و فونت‌ها

مسلما کیفیت لوگوها، نمادها و فونت‌ها بر روی بسته بندی عطرهای بلو شنل اورجینال بالاتر از نمونه‌های تقلبی آن است. گاهی حتی دیده شده است که در برخی نمونه‌های فیک، فونت نوشته‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه با دیدن تصاویر ادکلن بلو شنل فیک و اصل و همچنین مقایسه آنها با یکدیگر، می‌توانید به تفاوت فونت نوشته‌ها و کیفیت لوگوها و نمادها پی ببرید.

توجه به نوشته‌های روی عطر

در بسیاری از نمونه‌های تقلبی ادکلن بلو شنل، می‌توانید به وضوح تفاوت نوشته‌های روی شیشه و جعبه ادکلن را مشاهده کنید. این یکی از روش های کاربردی تشخیص ادکلن بلو شنل اصل بود، اما امروزه این تفاوت کمتر به چشم می‌خورد و شاید نشود به راحتی ادکلن‌های بلو شنل فیک و اصل را با این روش از یکدیگر تشخیص داد چون ممکن است تفاوت چندانی میان نوشته‌ها مشاهده نکنید.

خرید بهترین ادکلن زنانه گرم

توجه به کیفیت بطری برای تشخیص ادکلن اصل بلو شنل

مسلما کیفیت جنس شیشه بطری در نمونه‌های اورجینال بالاتر از ادکلن‌های تقلبی است. شیشه عطر در ادکلن‌های اورجینال به رنگ مشکی یکدست و با ظاهری تمیز می‌باشد اما در نمونه‌های تقلبی شیشه عطر دارای لکه‌ها و خطوط نامنظمی است که ظاهر لوکس عطر را از بین می‌برند.

دقت به درپوش عطر بلو شنل

همانطور که قبل‌تر گفتیم، درپوش عطرهای بلو شنل فیک و اصل به لحاظ ظاهری و ساختاری متفاوت هستند. لوگوی حکاکی شده بر روی عطر اورجینال ظرافت و کیفیت بالاتری دارد، همچنین داخل درپوش عطر اورجینال شما می‌توانید نماد شنل که به شکل حرف C و وارون آن است را مشاهده کنید. در حالی که بسیاری از نمونه‌های تقلبی این عطر، داخل درپوش خود این نماد را ندارند و همین ویژگی یکی از بهترین روش‎‌ها برای تشخیص بلو شنل اصل از فیک است.

درب مغناطیسی عطر بلو شنل اصل

این خاصیت نیز یکی از روش‌های کاربردی تشخیص ادکلن بلو شنل اصل است. در بسیاری از نمونه‌های فیک بلو شنل، درپوش عطر یا خاصیت آهنربایی ندارد و یا اگر درون آن آهنربا تعبیه شده است، با تکان دادن آن به راحتی می‌توان صدای حرکتش را شنید. این در حالیست که در ادکلن بلو شنل اورجینال شما با تکان دادن درپوش هیچگونه صدایی نمی‌شنوید و در تمامی نمونه‌ها، درب خاصیت مغناطیسی دارد.

بررسی نازل عطر Bleu de Chanel

نازل عطر در ادکلن بلو شنل فیک و اصل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که معمولا در نسخه‌های اورجینال، نازل کوچک‌تر از نمونه تقلبی آن است. البته پیشنهاد می‌کنیم برای تشخیص نمونه‌های اورجینال و فیک از روش‌های دیگر استفاده کنید که راحت‌تر باشد.

تطبیق دادن کد کف جعبه و بطری

در کف جعبه ادکلن‌های اورجینال بلو شنل، کدی چهار رقمی حک شده است که دقیقا عین آن بر روی شیشه عطر نیز وجود دارد. شما به راحتی با تطبیق دادن کد حک شده روی جعبه با کد درج شده روی شیشه عطر، می‌توانید به اصل یا تقلبی بودن آن پی ببرید.

خرید بهترین ادکلن زنانه ملایم

تشخیص ادکلن بلو شنل اصل
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *