ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

امروزه اغلب افراد توجه ویژه ای به داشتن یک عطر مناسب و خوشبو نشان می‌دهند. خوشبو بودن تنها مختص بزرگسالان نیست و والدین علاوه بر خود، برای خوشبو بودن کودک خود اهمیت قائل می‌شوند.

ادکلن‌ها و عطرها در عصر حاضر فقط مختص خانم و اقایان تولید نمی‌شوند و شرکت‌های عطرسازی با توجه به پوست حساس کودکان در پی آن آمدند تا عطرهای مخصوص کودکان تولید و روانه بازار کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق یک تحقیق گسترده در آمریکا در زمینه استفاده کودکان از عطر، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که آگاهی پیدا کردن کودکان از انواع رایحه عطرها، به رشد هوش آن‌ها کمک خواهد کرد.

البته استفاده از عطر در کودکان نیز محدودیت سنی خاصی دارد و بهتر است قبل استفاده عطر برای فرزند دلبندتان، نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید.

آیا استفاده از عطر برای کودکان خطرناک است؟

با اینکه عطرهای کودکان با فرمولاسیون متفاوتی نسبت به عطرهای بزرگسالان ساخته می‌شود و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر و حساسیت‌زا مانند فتالات، استایرن، فنوکسی اتانول، پارابن و مشک مصنوعی است؛ قبل استفاده از عطر برای کودکان، باید سن آن‌ها را در نظر گرفت.

عطر طبیعی بدن نوزاد آرامش بخش است و به هیچ عنوان لازم نیست که تا دو سالگی از عطر برای تغییر بوی طبیعی بچه استفاده کنید  بنابراین بهتر است در دوره نوزادی و خردسالی از محصولات پوستی بسیار معطر برای کودک خود استفاده نکنید. این کار کودک را به دلیل سیستم تنفسی و پوست حساس او، آزار می دهد.  

همچنین پیشنهاد می‌شود ناحیه سینه خود را کاملاً با بوی طبیعی نگه دارید تا کودک شما رایحه شما را اشتباه نگیرد. این امر به ویژه در ماه های اولیه تا زمانی که شیردهی به خوبی تثبیت شود بسیار مهم است. این به نوزاد شما کمک می کند تا بوی شما را بشناسد و پیوند عمیق تری با شما ایجاد کند.

اما اگر سن کودکتان به ۵ یا ۶ رسیده باشد می توانید با رعایت برخی شرایط از عطر برای او استفاده کنید و خطری وجود ندارد.

خرید بهترین ادکلن مردانه گرم

عطر متناسب با کودکان

در چه شرایطی می‌توان از عطر مخصوص کودکان استفاده کرد؟

مهم ترین نکته ای که هنگام استفاده از عطر برای کودکان باید رعایت کنید این است که به هیچ وجه عطر را روی پوست کودک اسپری نکنید. با اینکه این عطر مخصوص کودکان ساخته شده و مواد شیمیایی کمتری دارد اما از آن جایی که پوست کودک نازک و حساس است ممکن است باز هم نسبت به عطر واکنش نشان دهد و حساسیت بدهد.

نکته بعدی بررسی واکنش حساسیت و آلرژی نسبت به مواد معطر در کودکتان است. بهتر است قبل استفاده، مقدار کمی از عطر را روی کودک تست کنید تا از نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید. اگر کودکی دچار آسم یا آلرژی است نباید از این مواد استفاده کند زیرا بدن او در این حالت واکنش شدید تری نشان خواد داد.

 

سعی کنید زیاد از عطر برای کودکان استفاده نکنید. یعنی تعداد دفعات و میزان آن را تا حد ممکن کاهش دهید. علاوه بر این بهتر است از عطرهایی با رایحه‌های سبک و میوه‌ای برای کودکتان استفاده کنید و سراغ عطرهایی با بوی تند و آزاردهنده نروید.

همچنین بهتر است خودتان عطر را برای کودک اسپری کنید و اینکار را به عهده خودش نگذارید تا از بروز آسیب چشمی جلوگیری کنید.

خرید بهترین ادکلن زنانه گرم

نکات مهم و کاربردی در خرید عطر کودک

  • قبل خرید عطر کودک بهتر است بررسی کنید که عطر دارای برچسب استاندارد و مخصوص کودک باشد. البته توصیه می‌کنیم به نوشته مخصوص کودکان بسنده نکنید و ترکیبات عطر را نیز مورد بررسی قرار دهید.عطرهای مخصوص کودکان فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر و حساسیت‌زا مانند فتالات، استایرن، فنوکسی اتانول، پارابن و مشک مصنوعی است.
  • به تقلبی و اصل بودن عطر دقت کنید. عطرهای تقلبی از کیفیت پایینی برخوردارند و معمولا درصد الکل آن‌ها بیشتر است و می‌توانند باعث حساسیت پوست کودک شوند.

همچنین در عطرهای معمولی مقدار زیادی از ادو پرفیوم و اسپریت به عنوان پایه اصلی ادکلن استفاده می‌شود. اما این مواد برای پوست کودک ضررهای بسیاری دارند، به همین دلیل این دو ماده به طور کلی از ادکلن کودکان حذف می‌شوند. در نتیجه از عدم وجود این ترکیبات در عطر منتخب خود اطمینان حاصل کنید.

  • بهتر است عطری را انتخاب کنید که رایحه مناسبی داشته باشد. برای کودکان و نوجوانان بهتر است عطرهایی انتخاب کنید که حس شادابی، جذاب بودن، آرامش بخش و از طرف دیگر انگیزاننده بدهد. این نوع حس ها باعث می شود، که حس احترام به خود و همین طور اعتماد به نفس را در وجود کودکان و نوجوانان ایجاد کند، بنابراین باید در انتخاب عطر برای این گروه سنی کمی دقت کنید.
  • چنانچه قصد دارید برای کودک زیر دوسال خود عطر خریداری کنید؛ حتما سراغ عطرهای فاقد الکل بروید، هرچند که استفاده از عطر در سنین زیر ۵ سال توصیه نمی‌شود.
  • قبل خرید عطر، بهتر است اندکی از آن را روی کودک خود تست کنید و در صورت عدم وجود حساسیت اقدام به خرید آن کنید.
نت برای عطر کودکانه

خرید بهترین ادکلن مردانه شیرین

چرا از عطرهای معمولی به عنوان عطر کودک نمی‌توانیم استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم ترکیبات عطرهای مخصوص کودکان با عطرهایی که برای بزرگسالان طراحی شده‌اند، متفاوت است و عطرهای کودکان ترکیبات شیمیایی کمتری دارند.

همچنین پوست کودکان نسبت به بزرگسالان نازک و حساس‌تر است و عطرهای معمولی انتخاب مناسبی برای استفاده کودکان نمی‌باشند. یکی از ترکیبات شیمیایی رایج در عطرهای معمولی الکل است که باعث خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

از طرفی کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض مسمومیت تصادفی با مواد شیمیایی هستند. استفاده از عطرهای معمولی که مملو از مواد شیمیایی هستند احتمال این مسئله را بالا می‌برد. مواد شیمیایی موجود در عطرها همچنین می‌توانند منجر به بروز واکنش‌های آلرژیک و تحریک چشم و سیستم تنفسی در کودکان شوند.

 بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از عطرهای معمولی برای کودکتان استفاده نکنید و عطر مخصوص و مناسب او را خریداری کنید زیرا عطرهای معمولی و مخصوص بزرگسالان می توانند برای سلامتی و رشد کودک مضر باشند.

عطر کودک

کدام نت برای عطر کودکانه مناسب است؟

عطرهای مخصوص کودکان و نوزادان همیشه رایحه هایی هستند که بوی یک نوزاد را تداعی می کنند و معمولا رایحه‌های شیرین و ملایم دارند. عطرهای بچه گانه معمولا بدون جنسیت هستند و مناسب دختر و پسر طراحی می‌شوند، البته طراحی شیشه این عطرها در بیشتر مواقع متفاوت است.

نت هایی شامل بوی مرکبات از جمله نتهای شاداب و اصیل هستند که مناسب کودکان و نوجوانان است، همچنین نت هایی شامل عطر وانیل، رایحه ای ساده، ملایم و ترش دارد و در نتیجه بویی آرامش بخش و عاشقانه می دهد. اسطوخودوس گیاهی است، که عطری با گرایش مردان دارد و برای پسران و مردهای آینده مناسب است.

عطرهایی که رایحه خنک و شیرین دارند، برای فصول گرم متناسب هستند. در این میان ادکلن هایی با رایحه تند به چشم می‌خورد که بهترین گزینه برای فصول سرد سال خواهند بود، البته باید توجه کرد که این عطرها  مناسب کودکان با سنین کم نیستند زیرا ترکیبات آن قوی‌اند.

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

بهترین برندهای تولید عطر و ادکلن نوزاد و کودک کدام است؟

  1. عطر بی بی تاچ – Baby Touch Edt

بی بی تاچ محصول شرکت عطرسازی برند بربری است. این ادوتویلت ملایم با رایحه‌ای خنک و شیرین برای لباس کودکان انتخاب خوبی است زیرا در ترکیبات این رایحه الکل استفاده نشده است. نت‌های این عطر خوشبو و جذاب عبارتند از:

  • آغازین: پرتقال، به لیمو، نعناع، ریواس و نارنگی ماندارین
  • میانی: گل برف، گل پنجه مریم، یاس و شکوفه پرتقال
  • پایانی: وانیل، خزه درخت بلوط و شیر
  1. توس بی بی – Tous Baby

یکی دیگر از ادکلن‌های مناسب کودکان ادکلن ملایم و میوه‌ای توس بی بی است. رایحه‌ی خنک آن ناشی از پرتقال، نارنگی ماندارین، شکوفه‌ی پرتقال، سیب، گلابی، ترنج و رز است. از شیشه‌ی جذاب آن نیز نمی‌توان به راحتی گذشت و طراحی شیشه این عطر برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

  1. کوکو و مومو – Love Chic Baby Coco and Momo

در خوبی این عطر همین بس که مورد توجه مادران معروفی از جمله آنجلینا جولی، مدونا و کلی پرستون قرار گرفته است. رایحه‌‌ی مدل دخترانه‌ این عطر ناشی از نت‌های ترنج ایتالیایی، پینک ماندارین، گل صدتومانی، آناناس، خربزه و رز است. همچنین رایحه‌ مدل پسرانه نیز ناشی از ماندارین، پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی وحشی و خربزه شیرین است. نکته‌ی مثبت در مورد این عطرهای مناسب کودکان این است که به طور کامل در مورد هرگونه حساسیت تست شده و بدون هیچ مشکلی روانه‌ی بازار گردیده است.

در پایان اگر دوست دارید برای کودک خود عطر مخصوص خریداری کنید، بهتر است قبل خرید عطر مخصوص کودکان خود، از باکیفیت بودن و اصل بودن عطر اطمینان حاصل کنید و رایحه ای را انتخاب کنید که مناسب روحیات کودک شما باشد. همچنین هنگام استفاده از عطر برای کودک خود، نکات اشاره شده را رعایت کنید تا به فرزندتان آسیبی نرسد.

شرایط استفاده عطر برای کودکان
عطر مخصوص کودکان
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *