ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

بهتر است ادکلن روی لباس زده شود یا روی پوست؟

این سوال ممکن است برای هر شخصی به وجود بیاید و بین دو راهی اسپری کردن ادکلن روی بدن و یا لباس بماند. خیلی از افراد فکر می‌کنند اگر ادکلن روی لباس زده شود بهترین راه حل ممکن است؛ در صورتی که این گونه نیست. دلایلی وجود دارد که ثابت می‌کند، اسپری کردن ادکلن روی بدن از اسپری آن روی لباس بهتر است. دلیل اول این است که ادکلن و عطرهای مختلفی که تولید می‌شوند برای پوست طراحی می‌شوند نه بدن!!! بنابراین عطری که تهیه می‌شود عمق دارد و لایه‌های مختلفی آن را تشکیل داده‌اند، بنابراین نت‌های مختلف آن روی لباس نمی‌تواند شخصیت واقعی خود را به نمایش بگذارد. در این صورت ترکیبات آن بر اساس آن چه برنامه ریزی شده متصاعد می‌شود.

 پس اگر هزینه زیادی را برای خرید ادکلن صرف کرده‌اید، نمی‌توانید به درستی از شخصیت وجودی آن بهره‌مند شوید. دلیل دومی که اکثرا آن را مشاهده می‌کنید، لکه شدن ادکلن روی لباس است که ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند. و مورد آخر ترکیب شدن عرق لباس با بوی ادکلن است که چیزی فراتر از ناخوشایند است. با وجود تمام حرف‌های زده شده بسیاری از افراد می‌خواهند که ادکلن را روی لباس اسپری کنند. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم که پس از یک روز باید لباس خود را تعویض و بشویید. معمولا لباس‌هایی که شسته می‌شوند و اتو کشیده می‌شوند را نباید یک بار پوشید و مجددا آن را در ماشین لباسشویی انداخت. به هر دلیلی اگر دوست ندارید روی بدن ادکلن بزنید می‌توانید روی شال یا روسری اسپری کنید. و آقایان هم روی کراوات خود ادکلن اسپری کنند؛ نیازی نیست کراوات و شال را هر روز بشویید.  

نحوه صحیح ادکلن زدن

اشتباهات مهم زمان استفاده از ادکلن

معمولا همه به دنبال بهترین ادکلن‌ها هستند و زمانی که آن‌ها را می‌خرند با استفاده نادرست آن‌ها جذابیت عطر را کم می‌کنند. برای این که بهترین رایحه را داشته باشید بایستی نحوه استفاده درست عطر را بدانید و از اشتباهات رایجی که معمولا وجود دارند، پرهیز کنید. اشتباهات مهم استفاده از ادکلن را در ادامه با  هم بررسی می‌کنیم.

ادکلن را روی لباس اسپری نکنید

زمانی یک عطر قادر است به صورت کامل، ترکیبات خود را به نمایش بگذارد که روی بدن اسپری شود. اسپری کردن ادکلن روی بدن این ویژگی‌ را دارد در صورتی که با اسپری عطر روی لباس این مورد را کمرنگ می‌کند. هر عطر دارای سه نت اصلی است که زمانی با بدن تماس داشته باشند می‌توانند فعال شوند. زمانی که عطر روی لباس اسپری شود این سه نت غیر فعال خواهند بود. حتی اگر نت‌ها روی لباس فعال شوند باز هم توصیه می‌کنیم که آن را روی لباس اسپری نکنید تا لباس لک نشود.

بهترین نقاط بدن برای عطر زدن

عدم استفاده از عطرهایی که درب شیشه‌ای بدون افشانه دارند

اگر عطر تهیه شده درب شیشه‌ای بدون افشانه دارد سعی کنید که آن را روی پوست خود اسپری نکنید. در این صورت روی میزان عطری که مصرف می‌شود کنترلی وجود ندارد و ممکن است که آن را بیش از حد روی پوست اسپری کنید. اما اگر عطر بدون درب افشانه‌ای بود می‌توانید که انگشت خود را روی درب بگذارید و سپس به صورت ضربه‌ای و آرام آن را روی پوست بزنید.

به اندازه از عطر استفاده کنید

سعی کنید که فاصله ادکلن با بدن را رعایت کنید. بسیاری از افراد فک می‌کنند که بایستی ادکلن را در هوا اسپری کنند و در میان رایحه آن وارد شوند. در صورتی که این روش درست نیست و حجم قابل توجهی از عطر روی هوا اسپری می‌شود. لذا به جای این که روی پوست بماند روی هوا پخش می‌شود. این روزها عطر‌ها گران قیمت شده‌اند و بایستی که اسپری کردن ادکلن روی بدن را انجام دهید و در استفاده از آن صرفه جویی کنید تا زیاد هدر نرود.

ادکلن را روی پوست خود نمالید

مولکول‌های عطر با هم پیوندی ناپایدار دارند حتی بهترین عطرهای مردانه این ویژگی را دارند. مالیدن ادکلن روی پوست باعث می‌شود که به سرعت پیوند بین مولکول‌ها جدا شود و در عین حال ماندگاری ادکلن هم کم می‌شود. بنابراین بهترین روش اسپری کردن ادکلن روی بدن است و یا این که آن را با انگشت با حرکات ضربه‌ای روی پوست بزنید.

عدم استفاده بیش از حد ادکلن

اسپری کردن ادکلن روی بدن به اندازه بشتر از حد مجاز باعث می‌شود که رایحه عطر بسیار تند و سنگین شود که بوی زننده‌ای هم به مشام می‌رسد. می‌توانید به اندازه کمی استفاده کنید و سپس نظر دوست خود را در رابطه با دلنشین و ملایم بودن عطر بپرسید و در صورت احتیاج مقدار کمی بزنید تا به رایحه دلخواه برسید.   

اسپری کردن ادکلن روی بدن

محل‌های مناسب برای استفاده و اسپری ادکلن بروی بدن

بهترین محل‌هایی که می‌توانید ادکلن را اسپری کنید پشت گوش، مچ دست و گردن است. معمولا عطر به در این سه نقطه اسپری می‌شود چرا که به دلیل داشتن نبض باعث پخش شدن اسانس عطر می‌شوند. بسیاری از افراد علاوه بر نقاط ذکر شده شروع به اسپری کردن ادکلن در تمام نقاط بدن می‌شوند که این کار بسیار اشتباه است و باعث ایجاد حساسیت‌های خفیف و در برخی موارد حساسیت‌های شدید می‌شود. برخی‌ها به تصور غلط فکر می‌کنند که با اسپری بیش از حد ادکلن در تمام نقاط بدن، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود. هرگز نباید ادکلن را در نقاطی همچون لباس، مو، ناف، صورت، زیر بغل، ناحیه تناسلی و دست اسپری کنید چرا که این نقاط به نقاط ممنوعه معروف هستند و آسیب‌هایی را برای فرد به وجود می‌آورند. برای این که بدانید چه آسیب‌هایی را در پی دارند آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

اسپری ادکلن در مو (خشکی و شکنندگی مو)

موها به خوبی بوی عطر را پخش می‌کنند چرا که رشته‌های مو منجر به انتشار اسانس عطر می‌شوند. اما توجه کنید الکل موجود در عطر باعث خشکی مو و آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید موهای خوشبویی داشته باشید می‌توانید از عطرهای مخصوص مو یا ماسک مو استفاده کنید.

اسپری ادکلن در صورت (خارش، سوزش و حساسیت)

صورت و چشم دو منطقه ممنوعه برای اسپری ادکلن هستند و حتی ادکلن زدن به دهان یا اطراف آن روش‌های غلطی هستند. استفاده از ادکلن در صورت ابتلا به انواع مسمومیت را بیشتر می‌کند لذا این ادکلن‌ها بر پایه الکل هستند. استفاده از ادکلن در اطراف چشم هم قرمزی، خارش و سوزش و حتی تورم چشم را به دنبال دارد.

اسپری ادکلن اطراف گردن ( پوست نازک و حساس)

استفاده از ادکلن روی گردن با توجه به نبضی که دارد منجر به ماندگاری ادکلن می‌شود و گزینه مناسبی هم است. اما استفاده از عطر روی گردن برای همه افراد مناسب نیست چرا که از ترکیبات مختلفی ساخته شده است و برای برخی حساسیت‌زا هستندو بنابراین اگر پوستی نازک و حساس دارید از اسپری ادکلن روی گردن خودداری کنید.

اسپری ادکلن زیر بغل (افزایش احتمالی حساسیت)

رایج‌ترین نقطه برای اسپری کردن ادکلن روی بدن زیر بغل است که باعث خوشبو شدن بدن می‌شود. با این حال این مورد اشتباه رایجی است  که همه انجام می‌دهند. زیر بعل ساختاری خاص و حساس دارد و برای اسپری ادکلن به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. بهترین محصولی که می‌توان برای این نقطه از بدن استفاده کرد مام یا بادی اسپلش یا انواع اسپری‌های مخصوص هستند. اساسا اسپری ادکلن زیر بغل خارش و سوزش را به همراه دارد و دو عامل قرمزی و تورم نشانه‌های دیگر خطرناکی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

اسپری ادکلن درون ناف (احتمال ایجاد عفونت)

اطراف ناف بک بخش مهم برای استفاده از عطر و ادکلن است اما اگر درون حفره ناف عطری ریخته شود قطعا بسیار اشتباه و خطر آفرین خواهد بود. سوراخ ناف به ویژه در مردانی که موی زیادی دارند، مستعد عفونت خواهد بود. عوامل مختلفی همچون گرمای هوا، موهای بدن، آلودگی محیط اطراف آن منجر به بوی بد این بخش هستند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با اسپری ادکلن در این نقطه بوی آن را کاهش می‌دهند. در صورتی که روش اشتباهی است و عفونت شدید را به دنبال خواهد  داشت. توصیه می‌کنیم که موهای این نقطه از بدن را کوتاه و یا کاملا شیو کنید و پس از هر بار حمام کردن آن را تمیز کنید در این صورت است که بوی بد آن کم می‌شود. 

اسپری ادکلن در دست (افزایش حساسیت و مسمومیت)

 یکی دیگر از روش‌های اسپری کردن ادکلن روی بدن استفاده از مچ دست است. مچ دست باعث افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر می‌شود. توجه کنید که پخش بو و ماندگاری ادکلن محدود به مچ‌ها است و نباید به دست‌ها عطری اسپری شود. اساسا اسپری ادکلن به دست یا انگشتان منجر به اگزما و خشکی دست می‌شود. و یا در موارد شدیدتر منجر به حساسیت و یا مسمومیت می‌شود.

عطر را به بدن بزنیم یا لباس
شیوه صحیح اسپری کردن ادکلن
فهرست مطالب
سخن نهایی

در این مطلب از دوتیسا سعی کردیم اسپری کردن ادکلن روی بدن را به صورت کامل بررسی کنیم. سعی کنید ادکلن را در نقاط گفته شده اسپری کنید و حتی الامکان آن را در نقاط ممنوعه اسپری نکنید تا مشکلی ایجاد نشود.  

 فروشگاه اینترنتی دوتیسا ارائه دهنده انواع ادکلن‌های اصل است که با مراجعه به آن می‌توانید با اطمینان خاطر هر برندی را تهیه کنید. امیدوارم که این مطلب موثر واقع شده باشد و با خواندن آن به اطلاعات کافی رسیده باشید. گفتنی است در صورت داشتن هر گونه نظر و پیشنهادی می‌توانید آن را برای دوتیسا کامنت کنید.   

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. خیلی مفید بود واقعا قبل از استفاده از هرچیزی روش صحیح استفادشو باید یاد بگیرم خیلی ازتون ممنونم ❤️🙏🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *