ارسال از یک میلیون تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 1 میلیون و 500 هزار تومان یک اشانتیون 

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به جمع آوری عطرهای خوشبو و درست کردن یک کلکسیون از ادکلن‌های مورد علاقه خود دارید؛ شاید برایتان تا به حال این سوال پیش آمده باشد که آیا عطرها هم مانند سایر اجناس تاریخ انقضا دارند یا خیر.

باتوجه به اینکه خرید و انتخاب عطر کار آسانی نیست و از طرفی عطرهای باکیفیت و برند معمولا از قیمت بالایی برخوردارند در خرید آن‌ها، باید فاکتورهای مختلفی مانند اصل و تقلبی بودن، میزان ماندگاری و پخش بوی عطر را در نظر گرفت. همچنین در صورتی که عطرها هم مانند بقیه اجناس تاریخ انقضا داشته باشند و کیفیت آن‌ها با گذشت زمان تغییر کند، لازم است راه‌های تشخیص و نگهداری درست از عطرها را بدانید تا بتوانید عطر مورد علاقه‌تان را در بیشترین زمان ممکن نگه دارید.

سوالات پر تکرار شما

آیا ادکلن ها در صورت باز نشدن منقضی می شوند؟
یک عطر باز نشده برای ۱۲ تا ۱۸ ماه خوب است ، اگرچه رایحه ای ملایم – مانند مرکبات، عطری با نت های سبز تازه یا گل های لطیف – به احتمال زیاد زودتر شروع به تغییر رنگ می کند.
آیا کلن ۲۰ ساله هنوز خوب است؟
اکثر تولید کنندگان عطر توصیه می کنند شیشه خود را بعد از یک تا سه سال دور بیندازید ، اما عطر مانند غذا عمل نمی کند، بنابراین نگه داشتن آن برای مدت طولانی تر مشکلی ندارد، اکثر کارشناسان عطر حدود سه تا پنج سال را توصیه می کنند. باز شده در مقابل باز نشده؟
آیا ادکلن می تواند ۱۰ سال دوام بیاورد؟
بسیاری از عطرها تاریخ انقضا مشخصی ندارند و بین ۱-۱۰ سال ماندگاری دارند. ماندگاری عطر بستگی به نحوه نگهداری آن دارد. عطرهایی که به درستی ذخیره می شوند، ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهایی دارند که ذخیره نشده اند.
تشخیص تاریخ تولید عطر

خرید بهترین ادکلن زنانه شیرین

آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارند؟

متاسفانه پاسخ این سوال مثبت است و عطرها هم تاریخ مصرفی دارند که وقتی از آن می‌گذرد عطر کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. مهم نیست عطری که خریداری می‌کنید از چه برندی باشد یا چه قیمتی داشته باشد، به هرحال چنانچه مراقبت مناسبی از عطر خود نکنید، مجبورید روزی از عطر محبوب خود خداحافظی کنید.

نحوه نگهداری شما از ادکلن بر میزان ماندگاری و طول عمرش تاثیرگذار است و شما باید با توجه به فرمولاسیون عطر و یا شیشه آن، روش متفاوتی را برای نگهداری اتخاذ کنید. البته جالب است بدانید عطرهای گران قیمت و برند، به دلیل طراحی باکیفیت شیشه عطر و همچنین فرمولاسیون آن معمولا تاریخ انقضا ندارند!

معمولا بر روی شیشه‌ و یا جعبه عطرها عددی درج شده که نشان دهنده تاریخ انقضا و در واقع طول عمر مفید ادکلن از زمان باز کردن درب آن است، البته این عدد به این معنی نیست که بعد از آن تاریخ دیگر نمی‌توانید از این ادکلن استفاده کنید بلکه نشان می‌دهد کیفیت عطر بعد زمان مشخص شده کاهش می‌یابد و در نتیجه ممکن است باعث حساسیت عطری و بروز واکنش‌های آلرژیک شود.

خرید ادکلن مردانه

خرید انواع ادکن مردانه

خرید بهترین ادکلن زنانه خنک

چرا توجه به تاریخ انقضای عطرها مهم است؟

پاسخ به این سوال در خرید ادکلن اهمیت زیادی دارد، چرا که خرید یک عطر خوب معمولا کار دشواری است و احتمالا شما نیز ترجیح می‌دهید عطری را که با دقت و وسواس زیادی انتخاب کرده‌اید، به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید و طول عمر آن را افزایش دهید. در غیر این صورت مجبور می‌شوید خیلی زود بیخیال عطر دوست داشتنی‌تان شوید!

از طرفی عطرهای اورجینال معمولا قیمت بالایی دارند و بنابراین توجه به تاریخ انقضای عطر هنگام خرید و حتی بعد خرید جهت افزایش طول عمر عطر حائز اهمیت است.

همچنین استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد و باعث بروز واکنش‌های پوستی و حساسیت شود. در واقع با گذشت زمان، فرمولاسیون و ترکیب شیمیایی عطر تغییر می‌یابد و شروع به اکسید شدن می‌کنند.هرچه عطر بیشتر دارای روغن‌های گیاهی باشد، بیشتر در معرض واکنش اکسیداسیون قرار می‌گیرد. این تغییر ساختار باعث می‌شود ماندگاری و پخش بو و رایحه عطر تغییر یابد و از طرفی سبب بروز حساسیت عطری می‌شود.

آیا ظاهر عطر فاسد عوض می‌شود؟

برای تشخیص اینکه تاریخ مصرف عطر گذشته است، بعد از بررسی عدد درج شده روی جعبه یا شیشه عطر به عنوان تاریخ انقضا، اولین فاکتور دیگری که می‌توانید بررسی کنید ظاهر و رنگ عطر است. معمولا ظاهر عطر فاسد تغییر می‌کند که البته این مسئله به راحتی قابل تشخیص نیست زیرا شیشه برخی عطرها طوری طراحی شده اند که این امکان را به شما نمی‌دهند تا رنگ مایع عطر را ببینید و یا ممکن است شما توجه به رنگ اولیه مایع عطر نکرده باشید، بنابراین در این صورت نمی‌توانید متوجه تغییرات ظاهری مایع عطر شوید و فاسد شدن آن را تشخیص بدهید.

به طور کلی رنگ مایع برخی عطرها هنگام فاسد شدن، تیره‌تر می‌شود و شفافیت روزهای اول را ندارد و یا در برخی دیگر ممکن است مایع عطر حالت شیری یا چرب پیدا کند.

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

خرید ادکلن زنانه

خرید انواع ادکن زنانه

آیا ظاهر عطر فاسد عوض می‌شود؟

چنانچه نتوانستید با توجه به ظاهر عطر متوجه تمام شدن عمر مفید عطر شوید، می‌توانید با توجه به بوی عطر خود، تغییرات شیمیایی و فاسد شدن آن را بررسی کنید.

در واقع بوی عطر مهم ترین و اولین چیزی است که معمولا به آن توجه می‌کنید و مبنای شما در انتخاب یک عطر، رایحه خوش آن است. بنابراین قطعا تغییر رایحه آن برایتان ناخوشایند است و سریعا متوجه آن می‌شوید.

از جمله ماندگارترین رایحه‌های عطر، نت‌های چوبی، چرم و کهربا و همچنین عطرهایی بر پایه رایحه شرقی مثل مشک و وانیل و دارچین هستند، به طوری که حتی با گذشت چند سال همان بوی و ماندگاری اولیه خود را حفظ می‌کنند و جذابیت روزهای اول را دارند.

عطرها بسته به نحوه نگهداری و کیفیت و نوعی که دارند، با گذر زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند و رایحه آن‌ها ممکن است بویی زننده و تند مانند الکل و یا ادویه پیدا کند. برخی عطرها نیز ممکن است بو و ماندگاری خود را از دست بدهند و پخش بوی آن‌ها کاهش یابد.

خرید بهترین ادکلن زنانه گرم

عوارض ادکلن تاریخ مصرف گذشته

خرید بهترین ادکلن زنانه تلخ

عمر مفید عطرها معمولا چقدر است؟

همانطور که گفتیم، عمر مفید عطرها بیش از همه به نحوه نگهداری از آن‌ها بستگی دارد. البته فاکتورهایی مانند اصل بودن کالا و کیفیت و همچنین نوع عطر در مدت زمان مفید مصرف عطر موثرند.

اما چنانچه از عطری به طور صحیح و در دمای معتدل و نور کم و همچنین محیط خشک نگهداری شود، عمر مفید آن تا زمان تمام شدن عطرتان ادامه می‌یابد!

به علاوه در خرید ادکلن نیز سعی کنید عطرهایی با شیشه‌های رنگی انتخاب کنید زیرا این شیشه‌ها ساختار عطر را در مقابل نور محافظت می‌کنند. فراموش نکنید همانقدر که گرما باعث فاسد شدن عطر می‌شود، سرما نیز می‌تواند ساختار عطر را تغییر دهد و بنابراین بهترین گزینه این است که عطر را در دمای متعادل نگهداری کنید.

به طور کلی ادکلن‌ها بدون توجه به اینکه تا به حال استفاده شده‌اند یا خیر، از زمان تولید،  به طور متوسط سه تا پنج سال قابل استفاده هستند که این زمان بسته به نحوه نگهداری شما از عطر متغییر است.

تاریخ انقضای دیگری که پیش تر نیز اشاره شد بر روی جعبه یا شیشه عطر درج شده که نشان دهنده زمان مفید استفاده از عطر از زمان باز شدن درب آن است. به طور مثال ممکن است عدد ۱۲ به عنوان تاریخ انقضای محصول در نظر گرفته باشد که این به این معنی است که مدت استفاده مفید از عطر که بیشترین کیفیت را دارد تا ۱۲ ماه می‌باشد. این عدد معمولا از ۱۲ تا ۲۴ ماه متغییر است و چنانچه درست از آن نگهداری کرده باشید، بعد از این مدت نیز شما می‌توانید بدون نگرانی عطر دلخواهتان را تا مدتی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

خرید بهترین ادکلن زنانه ملایم

تاریخ انقضای ادکلن
فهرست مطالب
فروشگاه ادکلن دوتیسا عرضه کننده انواع ادکلن های زنانه و مردانه اورجینال و وارداتی 
 
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *