ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

در انتخاب عطر و ادکلن علاوه بر رایحه و خوشبو بودن، پخش بو و ماندگاری عطر حائز اهمیت است. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب و خرید یک ادکلن اورجینال، عطری باکیفیت و با ماندگاری بالا داشته باشید و از رایحه خوشبوی آن لذت ببرید.

با توجه به اینکه بازار عطر امروزه تبدیل به بازار رقابتی و سودجویانه شده است متاسفانه افراد زیادی اقدام به تولید و پخش کردن عطرهای تقلبی مشابه با نمونه‌های اصلی کرده‌اند که این امر تشخیص عطر تقلبی و اورجینال را مشکل کرده است.

بنابراین برای شناخت و تشخیص درست ادکلن اصل از فیک، بهتر است اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

در این میان یکی از عطرهایی که با توجه به محبوبیت زیادش بین مردم، نمونه‌های تقلبی آن زیاد شده است، عطر بلک افغان است. این عطر مشهور که محصولی از برند «ناسوماتو» است، دارای رایحه گرم و تلخ می‌باشد که مناسب استفاده در فصول سرد سال است و رایحه آن تلخی قهوه و بوی چوب را تداعی می‌کند.

از این رو با توجه به محبوبیت بالای این عطر، شناخت عطر اورجینال از تقلبی حائز اهمیت است و بهتر است در صورتی که قصد خرید ادکلن بلک افغان را دارید،  شناخت کافی برای تشخیص نوع اورجینال آن را داشته باشید.

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

تفاوت ادکلن بلک افغان تقلبی و اصل

ادکلن بلک افغان اصل و تقلبی با اینکه ممکن است ظاهر و رایحه تقریبا مشابهی داشته باشند اما در کیفیت آن‌ها زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد!

ادکلن‌های تقلبی علاوه بر اینکه ماندگاری و پخش بوی کمی دارند ممکن است با توجه با اینکه کیفیت پایینی دارند حساسیت ایجاد کنند. علاوه بر این بسته بندی عطرهای تقلبی نیز معمولا دارای کیفیت پایینی است که البته تشخیص آن نیاز به دقت بالایی دارد.

عطرهای اورجینال معمولا به دلیل متریال با کیفیتی که درآن‌ها به کار رفته است دارای قیمت بالایی هستند اما این به این معنی نیست هر عطری که گران باشد حتما عطر اصلی است و فاکتورهای مهم دیگر را باید در نظر گرفت. البته که احتمال فیک بودن ادکلن بلک افغانی که کمتر از قیمت اصلی فروخته می‌شود، وجود دارد.

 متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها با توجه به این موضوع و ناآگاهی برخی افراد درباره عطرها، ممکن است نوع تقلبی آن را با همان قیمت، جایگزین عطر اصلی کنند و به مشتری بفروشند.

خرید بهترین ادکلن مردانه شیرین

تشخیص ادکلن اصل بلک افغان

خرید بهترین ادکلن مردانه گرم

راه تشخیص ادکلن بلک افغان اصل از تقلبی بدون باز کردن جعبه

  1. ظاهر روی جعبه عطر بلک افغان

ادکلن اصلی حتما دارای جعبه است و اگر ادکلنی که خریداری می‌کنید فاقد جعبه باشد قطعا تقلبی است. جعبه ادکلن مشهور بلک افغان مشکی مات است. در هر دو نمونه تقلبی و اصلی در بالا عبارت “BLACK AFGANO” و در پایین جعبه عبارت “NASOMATTO” نوشته شده است. نسخه تقلبی این عطر دارای زدگی‌هایی در جعبه می‌باشد و مانند نمونه اصلی مات و یکدست نیست.

همچنین جعبه ادکلن اصلی دارای یک حاشیه تیره تر در اطراف جعبه می‌باشد که این حاشیه در نمونه تقلبی بی کیفیت و دارای زدگی‌های زیادی است.

علاوه بر این در نسخه اصلی برخلاف عطر تقلبی، عباراتی به زبان‌های انگلیسی وعربی در سمتی که بارکد محصول قرار ندارد، وجود دارد. نوع فونتی که در جعبه عطر اصلی استفاده شده نیز با جعبه نمونه تقلبی متفاوت است که با کمی دقت می‌توان آن را تشخیص داد.

نکته دیگری که در تشخیص عطر اصل و فیک با توجه به جعبه آن‌ها وجود دارد وزن جعبه است. جعبه عطر حاوی ادکلن اصل از وزن بالاتری دارد در حالی که نمونه فیک وزنی حداقل ۷-۸ گرم پایین تر دارد.

  1. سلفون روی جعبه

سلفونی که دور جعبه ادکلن اورجینال کشیده می‌شود مانند خود ادکلن، کیفیت بالایی دارد و معمولا استحکام و سفتی بیشتری نسبت به نمونه تقلبی دارد و به راحتی پاره نمی‌شود.

همچنین سلفون دور جعبه مرتب و تمیز کشیده شده و چروکیدگی ندارد و ضخامت متوسطی دارد و نه خیلی ضخیم است نه خیلی نازک.

از آنجایی که سلفون ادکلن‌های اصل با دستگاه‌های استاندارد پرس می‌شوند، در همه ادکلن‌های اصل بلک افغان در بالا و پایین جعبه سلفون دارای پرس مستطیلی است در حالی که در نسخه تقلبی، پرس بالا و پایین جعبه به صورت نقطه ای یا به صورت یک خط پرس باریک می‌باشد.

روش تشخیص اصل بودن ادکلن بلک افغان

  1. بررسی بچ کد کنار بارکد محصول

در هر دو نوع نسخه تقلبی و اصلی، بارکد محصول در کنار و پایین جعبه قرار گرفته و در سمت چپ بارکد، پچ کد که یک عدد است قرار گرفته است.

در جعبه ادکلن اصلی، بچ کد که یک کد ۵ رقمی است و اعداد عمودی نوشته شده است، درحالی که در نمونه تقلبی، پچ کد دو رقمی است و در راستای بارکد و افقی نوشته شده است.

تشخیص ادکلن بلک افغان اصل از تقلبی پس از باز کردن جعبه

در صورتی که عطر بلک افغان را خریداری کردید، می‌توانید بعد باز کردن جعبه نیز از اوجینال بودن عطر با توجه به آیتم‌های دیگر بررسی کنید:

  1. ساخت کارتن داخلی

هنگام باز کردن جعبه بلک افغان اورجینال، اول از همه شیشه عطر مشاهده می‌شود در حالی که در نسخه فیک روی شیشه عطر یک ورق فومی قرار گرفته که برای مشاهده عطر باید آن را برداشت.

جنس فومی که در جعبه به کار رفته نیز در نمونه اصلی کیفیت بهتری دارد و فشرده تر و با استحکام تر است، اما در نمونه غیر اصلی و تقلبی این فوم کیفیت پایینی دارد و استحکام کمی دارد.

  1. درب کوچک NASOMATTO TRAVEL

 برند «ناسوماتو» ایده خلاقانه ای در تولید ادکلن بلک افغان اجرا کرده است و درب کوچکی از جنس فلز ، جدا از درب اصلی قرار داده است که برای مواردی که قصد حمل ادکلن را دارید، کاربرد دارد. درب اصلی این ادکلن حجم بزرگی دارد و این درب جایگزین کار را برای جابه جا کردن ادکلن راحت کرده است.

نسخه اصلی و تقلبی ادکلن بلک افغان داریا این درب در جعبه خود هستند با این تفاوت که نوشته‌های حک شده در نمونه اصلی کیفیت بالاتری نسبت به نوع تقلبی دارد.

  1. شیشه ی عطر و نوشته های رویش

 در کف شیشه عطر اورجینال بلک افغان پچ کدی که روی جعبه ادکلن درج شده بود، حک شده است در حالی که این موضوع در نمونه تقلبی به چشم نمی‌خورد.

همچنین شیشه عطر اصلی در طراحی و نوشته‌ بلک افغانی که روی آن درج شده است، دارای تفاوت بسیار جزئی با نمونه تقلبی می‌باشد که به سختی قابل تشخیص است و حتما باید هردو ادکلن را در کنار هم مقایسه کرد تا متوجه این تفاوت شد. همچنین جنس شیشه درادکلن اصل با کیفیت تر است اما  نمونه تقلبی آن دارای ناصافی هایی در شیشه عطر می باشد که کیفیت شیشه را پایین آورده است.

  1. رنگ مایع بلک افغان و نی داخل آن

رنگ مایع ادکلن بلک افغان تیره است. مایع در نمونه اصلی این ادکلن خوشبو شفافیت بیشتری دارد به طوری که اگر ادکلن اصل را رو به روی نور قرار دهید می‌توانید نی داخل شیشه و به سختی آن سمت شیشه را مشاهده کنید. اما در ادکلن تقلبی به دلیل اینکه رنگ مصنوعی در آن به کار رفته این امر امکان پذیر نیست.

راه تشخیص ادکلن بلک افغان اصل از تقلبی بدون باز کردن جعبه

  1. درب شیشه عطر

درب اصلی این ادکلن در نسخه اورجینال از جنس چوب می‌باشد که دارای جزئیات چوبی و با کیفیت است و استحکام بالایی دارد و جزئیات چوب آن برجسته است و علاوه بر آن گوشه‌های تیزی ندارد، در حالی که درب نسخه تقلبی بی کیفیت تر است و جزئیات چوبی کمتری دارد و همچنین وزن آن کمتر است و سطح آن صاف تر است.

قسمت درونی درب عطر از جنس پلاستیک است. در نمونه اصلی دور آن ضخیم تر و بسیار با کیفیت تر است و در نمونه تقلبی، این قسمت ظریف تر و با کیفیت پایین تر است . معمولا داخل درب ادکلن اصلی هیچ عددی درج نشده است اما در نسخه غیر اصلی یک عدد در وسط قسمت داخلی حک شده است.

  1. دقت به رنگ افشانه و والف و طوقه

یکی دیگر از راه‌های تشخیص نوع تقلبی و اصل توجه به رنگ افشانه است. افشانه در نمونه اصلی رنگ مشکی دارد در حالی که در ادکلن تقلبی رنگ افشانه سفید است.

از طرفی والف نمونه اصلی از یک پلاستیک یک پارچه ساخته شده در حالی که والف تقلبی همیشه یک تکه نیست و گاهی پله دارد. علاوه براین طوق نمونه اصلی از نمونه فیک بزرگتر است.

در پایان چنانچه قصد خرید ادکلن بلک افغان اصل دارید، بهتر است در مرحله اول سراغ فروشگاه‌های معتبر و مطمئن بروید و برای اطمینان بیشتراز خرید، با توجه به نکاتی که پیش تر اشاره شد، ادکلن اورجینال را تشخیص بدهید و ادکلن باکیفیت و اصل مورد علاقه خودتان را خریداری کنید.

خرید بهترین ادکلن زنانه گرم

تشخیص اصل بودن عطر بلک افغان
فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *