ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

پوست انسان به‌‌عنوان یکی از حساس‌‌ترین نقاط بدن، به‌دلیل نازکی و لطافت خود در برابر تماس مستقیم با مواد مختلف واکنش نشان می‌دهد. برای مثال، استفاده از جنس پارچه‌ای در لباس که برای مدت زمان طولانی با پوست در تماس است، می‌تواند عارضه‌هایی ایجاد کند و حتی در برخی موارد حساسیت را تسکین نماید. تاثیر عطر روی پوست خود را نادیده نگیرید. در بیشتر موارد، عطر و رایحه‌ها مستقیماً با پوست در تماس هستند. انتخاب عطر مناسب، باید با توجه به‌ساختار و فرمولاسیون آن باشد‌ لذا در انتخاب عطر و ادکلن، باید دقت کافی را داشته باشید.

تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه عطر

برای خرید عطر در فروشگاه ها، بهتر است همیشه آن را روی پوست خود تست کنید زیرا بوی عطر روی کاغذ تستر، با بوی عطر روی پوست شما تفاوت قابل توجهی دارد. ممکن است به این نتیجه برسید که یکی از عطرها، باعث ایجاد بوی فوق‌العاده‌ای روی بدن دوست یا همکار شما میشود اما برای شما اینگونه نیست. در این حالت، شما ممکن است از عطر خریداری شده ناراضی باشید و به‌دلیل بوی متفاوتی که روی بدن شما ایجاد می‌کند، شکایت کنید.

اصلی‌ترین موضوع برای خرید یک عطر، لذت بردن از آن است. اگر در حال خرید در یک فروشگاه عطر یا در خیابان، رایحه‌ای را دوست داشته باشید ولی بعدا متوجه شوید که آن رایحه با پوست شما سازگاری ندارد، این اتفاق بسیار ناخوشایند است. پیش از خرید عطر باید بررسی کرد تاثیر نوع و جنس پوست بر رایحه‌ عطر به ‌‌چه صورت است.

نوع و جنس پوست نقش مهمی در تاثیر عطر بر روی بویایی فرد دارد. افراد با پوست خشک، عطر را طولانی تر در خود نگه می‌دارند و بوی آن را بهتر تشخیص می‌دهند. همچنین افراد با پوست چرب، عطر را سریع تر از بین می‌برند و بوی آن را کمتر حس می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که هر فرد با توجه به‌تاثیر نوع و جنس پوست خود بر رایحه عطر، محصولی مناسب را برای خود تهیه کند.

تاثیر عطر روی پوست از جمله مسائلی است که همواره مورد بررسی قرار گرفته است. استفاده از عطر از دیرباز متداول بوده و روایح مختلف آن همواره برای ایجاد حس خوب و رفع استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر عطر روی پوست شامل مواردی چون کاهش استرس، افزایش اعتماد به‌نفس، ایجاد حس خوب و غیره است. عطر به‌دلیل داشتن روایح خاص، می‌تواند مفید باشد و به عنوان یکی از داروهای طبیعی برای تقویت سلامت روان و جسم افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

🔥 بهترین عطر و ادکلن را برای تابستان خود انتخاب کنید!

تاثیر پوست چرب بر رایحه عطر

با توجه به ‌تجربیات صنعت عطرسازی، بیشتر از موادی که جذب روغن دارند، برای ساخت عطر استفاده می‌شود. اگر پوست شما چرب است، نت‌های اولیه، عطر را برای مدتی بیشتر در پوست شما حفظ می‌کند. با این حال، نوع پوست شما ممکن است برخی از عناصر عطر را بیش از حد تقویت کند.
روایح شیرین ممکن است برای پوست‌های چرب خسته‌کننده و بیمارگونه باشند، در حالی که میوه‌ها و به‌خصوص مرکبات می‌توانند بسیار شگفت انگیز باشند. همچنین، نت‌هایی که سریعاً از روی پوست خشک ناپدید می‌شوند، می‌‌توانند روی پوست‌های چرب، سازگار باشند.
پوست چرب باعث افزایش بوی عطر می‌شود. این نوع پوست‌ها قابلیت تبدیل رایحه‌های خفیف و ملایم به‌ عطری قوی را دارند. با این حال، باید به‌دقت انتخاب کنید چرا که برخی از مواد می‌توانند تعادل عطر را به‌هم بزنند و باعث شدیدتر شدن بو شوند. تاثیر عطر روی پوست چرب زیاد است.
عطر با توجه به ‌محتوای الکل و اسانس‌های آن، می‌تواند تاثیر بیشتری روی پوست چرب داشته باشد. در بعضی از موارد، عطر ممکن است باعث ایجاد حساسیت و التهاب در پوست چرب شود. این اتفاق معمولا در افرادی رخ می‌دهد که پوست آن‌ها حساس به ‌مواد شیمیایی موجود در عطر است. همچنین به‌دلیل وجود الکل در عطر، می‌تواند پوست را خشک و تیره کند و باعث افزایش تولید چربی در پوست شود. بنابراین از استفاده از عطر در نواحی که پوست آن‌ها چرب است، به‌ویژه روی صورت، بهتر است پرهیز کرد. اگر مایلید از عطر استفاده کنید، بهتر است از عطرهایی با کمترین میزان الکل و بدون مواد رایج تحریک کننده پوست مانند مشک یا وانیل استفاده نمایید. همچنین، پوست خود را قبل از استفاده از عطر با یک تونر ملایم تمیز کنید تا از احتمال تحریک شدن پوست کاسته شود.

خرید بهترین ادکلن زنانه خنک

تاثیر پوست خشک بر رایحه عطر

پوست خشک به‌طرز چشمگیری نیازمند عطرهایی با بویی قویتر و پایه‌های محکم است که بتواند ماندگاری بیشتری داشته باشد. نت‌های ادویه‌ای و شکوفه‌های سنگین مانند گل سرخ، برای این پوست‌ها بسیار موثر واقع می‌‌شوند. بسته به‌ترکیبات موجود در عطر، تاثیر آن روی پوست خشک می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از عطرها باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند در حالی که برخی دیگر نرم‌کننده و مرطوب کننده پوست هستند.

همچنین بعضی از ترکیبات عطرها می‌توانند حساسیت و التهاب روی پوست خشک را افزایش دهند. لذا بهتر است قبل از استفاده از عطر جدید روی یک منطقه کوچک پوست، تست احتمال حساسیت را انجام دهید و در صورت لزوم از محصولات مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید تا پی ببرید تاثیر عطر روی پوست خشک چگونه است. اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید عطرتان برای طولانی ‌مدت حفظ شود، قبل از اسپری کردن، پوست خود را با یک لوسیون یا روغن بی‌بو خوب مرطوب کنید.

ادکلن های زنانه و مردانه مناسب پوست‌های چرب و خشک

در این بخش چند عطر معروف را بر اساس مناسبت برای پوست‌های چرب و خشک، معرفی کرده‌ایم:

ادکلن میس دیور

یک عطر رمانتیک با فرمولاسیون مدیترانه‌ای گل‌دار و مرکباتی برای دختران جوانِ عاشق و با روحیه موجود است. این عطر، دنیایی پر از رویا و دوست داشتن را به‌تصویر می‌کشد و انتخابی به‌جا و هوشمندانه برای افرادی است که پوست چرب دارند.

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

گرلن اینسولنس

بعد از اسپری کردن عطر گرلن، در لحظات اولیه رایحه خوشایند توت قرمز در هوا پخش می‌شود و این مزیت را دارد که روحیه شما را بهبود می‌دهد. این ترکیب میوها در کنار بوی شیرین خود، فضای اطراف را شاداب و پرانرژی می‌کند همچنین تاثیر این عطر روی پوست چرب بیشتر است.

خرید بهترین ادکلن زنانه گرم

ورساچه پور هوم مردانه

رایحه این عطر خوب و ماندگاری آن در حد متوسط قرار دارد. با توجه به اینکه این عطر به‌صورت ادوتویلت ساخته شده ماندگاری آن قابل قبول است و برای پوست چرب مناسب میباشد.

کرید اونتوس

عطر کرید که یک برند گرانقیمت و لوکس است، در مدت کوتاهی پس از معرفی خود به‌یکی از محبوبترین عطرهای این برند تبدیل شد. ترنج ایتالیایی و سیب به‌عنوان نت های اولیه اونتوس مردانه شناخته میشوند. این نت‌ها در الحاق با چربی و گرمای پوست به‌خوبی پخش می‌شوند و از قدرت بالایی در پخش برخوردارند.

تاثیر عطر روی پوست
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *