ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

اگر اهل عطر و ادکلن هستید باید بدانید فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم چیست؟ خیلی ها این دو اصطلاح را به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که تفاوتی میان آن ها وجود دارد و این تفاوت می تواند روی انتخاب و خرید عطر و ادکلن تاثیرگذار باشد. همه عطرها تا حدودی ویژگی های یکسانی دارند تنها براساس غلظت، الکل، روغن و … با یکدیگر متفاوت هستند. این که انواع عطرها را بلد باشید و بدانید کدام شان ماندگاری بیشتری دارد قطعا کمک می کند هنگام خرید تصمیم بهتری بگیرید.

فرق بین عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن چیست؟

عطرها به خاطر رایحه دلپذیر و خوشایند مورد استفاده عموم قرار می گیرد. داخل آن از مقدار مشخصی روغن رقیق شده در الکل و آب استفاده می شود. با توجه به غلظت عطرها اصطلاحات مختلفی برای آن ها به کار می رود. برای این که بهتر متوجه تفاوت بین عطر، ادوپرفیو، ادوتویلت و ادکلن شوید، به تعریف هر یک می پردازیم:

پرفیوم، عطر یا Perfume چیست؟

پرفیوم به عنوان غلیظ ترین و گران ترین عطر موجود در بازار به حساب می آید. در ساختار آن،۲۰ الی ۳۰ درصد اسانس عطر استفاده می شود و تنها با یک بار استفاده، حدود ۲۴ ساعت ماندگاری دارد. استفاده از عطرهای پرفیوم برای افراد دارای پوست حساس پیشنهاد می شود، چراکه درصد الکل آن نسبت به دیگر مدل ها کمتر است. همچنین احتمال خشکی پوست با استفاده از پرفیوم بسیار کم است.

خرید ادکلن مردانه

خرید انواع ادکن مردانه

ادوپرفیوم ها یا Eau de Parfum چیست؟

ادوپرفیوم یکی از بهترین اصطلاحاتی است که برای عطر استفاده می شود. این دسته از عطرها از ۱۵ الی ۲۰ درصد اسانس عطر خالص تشکیل شده اند و ماندگاری ۵ الی ۸ ساعته دارند. البته افراد دارای پوست خشک یا پوست دارای سطح اسیدی PH، اثر کوتاه مدتی از ادوپرفیوم را مشاهده می کنند. برای جبران این موضوع استفاده از کرم های مرطوب کننده بدون عطر توصیه می شود.

خرید بهترین ادکلن مردانه تلخ

ادوتویلت Eau De Toilette چیست؟

ادوتویلت جز پرفروش ترین و رایج ترین مدل های عطر است که قیمت مناسبی دارد. غلظت این عطر بین ۵ الی ۱۵ درصد است و به مدت سه الی چهار ساعت ماندگاری دارد.

ادکلن یا Eau de Cologne چیست؟

ادکلن نسبت به EDT با درصد الکل بالا و غلظت رایحه بسیار کم طراحی شده است. قیمت آن نسبت به گزینه های دیگر ارزان تر است و تنها حدود دو ساعت پخش بو دارد. ادکلن ها در شیشه های بزرگ تر ارائه می شود تا برای ماندگاری بهتر، تعداد دفعات بیشتری اسپری شود.

اوفرش یا Eau Fraiche چیست؟

اوفرش یا افتر شیو با رایحه دارای غلظت ۱ الی ۳ درصد ارائه می شود. اگرچه درصد آن بسیار کم است، اما در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. ابتدا از آن برای ضدعفونی کننده بعد از اصلاح استفاده می کردند و در ساختار آن ها گیاهان دارویی یا مومیایی برای بهبودی هر گونه بریدگی یا تمیز کردن پوست وجود داشت. هنوز هم از اوفرش با این هدف استفاده می شود که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به رام خلیج، فندق جادوگر و … اشاره کرد. ماندگاری اوفرش تنها نیم ساعت است و صرفا جنبه نظافتی دارد در واقع بر پایه آب طراحی می شوند و رایحه آن ها حس طراوت را به فرد می بخشد.

غلظت عطر چیست؟

عطرها در حالت پایه، روغنی و بسیار غلیظ هستند و استفاده از آن ها ممکن است چندان جذابیت نداشته باشد. با رقیق سازی آن ها و افزودن دیگر عناصر مانند آب و الکل می توان سطح غلظت را پایین آورد به همین خاطر، سطح غلظت مواد تشکیل دهنده عطرها باعث تفاوت نوع آن ها شده است.

چرا نمی توان از عطر خالص استفاده کرد؟

قدرت عطر خالص بسیار بالا است و برای خط بوی آن ها خوشایند نیست. در واقع باید بینی خود را مقابل آن قرار دهید تا بتوانید رایحه آن را احساس کنید اگرچه ترکیبات آن بسیار معطر است اما تنها با استفاده از رقیق کننده می توان برای آن رد بو ایجاد کرد برای مثال با افزودن الکل درصد تبخیر افزایش می یابد همچنین الکل همانند یک تثبیت کننده ظاهر می شود و به روغن های فرار اجازه می دهد بیشتر در عطر حضور داشته باشند. در کنار الکل، برخی حلال ها یا پایه های دیگر وجود دارد که کاملا طبیعی هستند. این افزودنی ها برای افراد دارای حساسیت پوستی به الکل پیشنهاد می شود.

دلایل استفاده از الکل در عطر چیست؟

درون عطر و ادکلن از الکل عطرسازی استفاده می شود که برخلاف الکل های صنعتی هیچ ضرری برای پوست ندارد. الکل عطرسازی که به ادکلن و عطر اضافه می شود به نام الکل دناتوره شهرت دارد و هیچ گاه موجب تغییر ساختار عطرها نمی شود البته افزودن آن به عطر باید با درصد مشخصی انجام شود و در صورت اضافه کردن بیش از حد میزان ماندگاری عطر کاهش می یابد. در موارد زیر با فواید الکل در عطر و ادکلن به حالت استاندارد می پردازیم:

خنک سازی

یکی از دلایل استفاده از الکل، خنک سازی عطر و ادکلن است. هنگامی که عطر روی پوست تبخیر می شود حس خنکی روی پوست شما احساس خواهد شد به همین خاطر برای عطرهای تابستانه از درصد الکل بیشتری استفاده می شود.

مانع لکه شدن لباس

الکل از جمله حلال های از بین برنده لکه روی لباس است وجود الکل در عطرها و اسپری کردن آن باعث می شود لباس لک دار نشود.

رقیق سازی ادکلن 

الکل موجب رقیق شدن عطر می شود و مولکول های آن راحت تر درون هوا گردش می یابد. ادکلن های دارای درصد الکل بیشتر پخش بوی بیشتری دارند اما ماندگاری آن ها کمتر است.

نت های رایحه چیست؟

در کنار این که عطرها با غلظت های مختلف از روغن اصلی عطر بدست می آیند از مواد معطر دیگری مانند عنبر، نعناع هندی و … در ترکیبات آنها استفاده می شود. در حالت کلی، فرمول ساخت عطرها به سه دسته زیر تقسیم می شود:

۱٫ نت های بالا

نت های بالا رایحه هایی هستند که به محض اسپری کردن تشخیص داده می شوند. این دسته از رایحه ها، نت های ابتدایی را تشکیل می دهند و سرعت تبخیرشان بالاست در واقع تنها در ۵ الی ۱۵ دقیقه اولیه استشمام می شوند و دلیل استفاده از آن ها، پخش رایحه اولیه است. سپس در انتها به عطرهای بعدی وصل خواهند شد.

۲٫ نت های قلبی 

رایحه های میانی یا قلبی، حدود ۷۰ درصد بو را از آن خود کرده اند. آن ها، نسبت به نت های اولیه ماندگاری بیشتری دارند و زمانی احساس می شوند که نت های اولیه از بین رفته باشند.

۳٫ نت های اساسی

در آخر، نت پایه و اصلی عطر احساس می شود که تقویت کننده نت های سبک است غلظت آن ها بالاست و در زمان طولانی ماندگار می ماند.

کدام نوع عطر بیشتر برایمان مناسب است؟

خرید عطر مناسب به سلیقه شخصی، روز یا شب بودن و فصل مورد نظر بستگی دارد. اگر اولویت انتخاب تان، قیمت مناسب است به سراغ ادکلن ها بروید. ادکلن ها به دلیل داشتن روغن عطر کمتر، قیمت مناسب تری دارند و برای فصل تابستان بهترین انتخاب هستند در حالی که ادو پرفیوم ها به عنوان عطرهای سنگین و غلیظ برای زمستان استفاده می شوند و مناسب مواقعی هستند که تصمیم دارید برای یک روز کامل بیرون باشید. علاوه براین، هنگام خرید عطر باید موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید:

۱٫تغییر عطر روی پوست براساس نوع آب و هوا

رایحه عطرها می تواند با تغییر آب و هوا روی پوست متفاوت به نظر رسد. برای مثال، عطرهای قوی و ارگانیک مانند عود، نعناع هندی و … در هوای خیلی گرم ناخوشایند ظاهر می شوند.

۲٫تاثیر PH پوست روی عطر

پوست های چرب سازگاری بیشتری با عطرها دارد و موجب ماندگاری بیشتر آن ها می شود در حالی که پوست های خشک یا اسیدی به تبخیر سریع تر عطر کمک می کند.

۳٫حس متفاوت یک رایحه از فردی به فرد دیگر

برخی از افراد از حس بویایی قوی تر برخوردارند در حالی که برخی دیگر کمتر رایحه های مختلف را درک می کنند. علاوه براین، این حس تحت تاثیر تغییرات دائمی یا موقت مانند استرس، سیگار کشیدن، بارداری، آنفولانزا و … قرار دارد پس اگر یک رایحه را احساس نمی کنید دلیل بر این نیست دیگران نیز آن را استشمام نکنند.

از کجا عطر و ادکلن اورجینال بخریم؟

دوتیسا یکی از اصلی ترین مراکز خرید عطر و ادکلن اورجینال است که بیش از ۳۵ سال تجربه کاری دارد. پرفروش ترین ادکلن های زنانه و مردانه را می توانید در صفحه محصولات مشاهده و با خیال راحت خریداری کنید. زیرا این فروشگاه اصالت محصولات را تضمین می کند و مناسب ترین قیمت را برای مخاطبین در نظر می گیرد.

فرق ادوتویلت و ادوپرفیوم چیست؟
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *