ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

فرهنگ استفاده از عطرها سابقه هزاران‌ساله دارد؛ نوع و برند عطرهایی که افراد تمایل به استفاده از آن‌ها دارند؛ ارتباط تنگاتنگی با شخصیت افراد، سلیقه و استایل شخصی آن‌ها دارد. اما لازم به ذکر است که همه افراد نمی‌توانند از همه رایحه‌های عطری استفاده کنند؛ در این میان افرادی هستند که به دلیل ابتلا به میگرن؛ از استشمام بوی بعضی از عطرها دچار آلرژی و سردرد می‌گردند. در پاسخ به این پرسش که چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که عطرهای مناسب با وضعیت افراد دارای میگرن؛ عطرهایی هستند که ساختاری سبک و ملایم دارند. عطرهایی که دارای رایحه‌های خیلی تیز، زننده، خیلی قوی یا خیلی گرم و تند هستند باعث بروز آلرژی و تشدید حملات میگرنی می‌شوند. اغلب عطرهای با نت شرقی، دودی، ادویه‌ای و چوبی دارای رایحه‌های مذکور هستند که باعث ایجاد بروز علائم شروع سردرد در افراد می‌گردند. عطرهای دارای رایحه چوبی سنگین و نت‌های جلبکی و دریایی مناسب افراد مبتلا به میگرن نیستند. لذا پیش از خرید یک عطر حتی عطرهای دارای برندهای معتبر و با اصالت لازم است با ویژگی‌های عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن آشنا شد.

افراد میگرنی و حساس چه نوع عطرهایی باید انتخاب کنند؟

بعضی از رایحه‌های عطری بسیار خوش‌بو هستند و مورد استقبال عموم قرار می‌گیرند؛ ولی در افراد مبتلا به میگرن همین رایحه‌ها می‌توانند تولید سردرد کنند. میگرن در افراد ممکن است با علائمی نظیر عطسه، سرفه و خارش بدن شروع شود و در نهایت به سردرد ختم شود. البته افراد مبتلا به میگرن علاوه بر بوی عطر ممکن است با بوی گل، گیاه، ادویه‌جات و چوب سوخته که در ترکیبات عطرها مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز دچار میگرن شوند. افراد مبتلا به میگرن لازم است پیش از انتخاب عطر مناسب خود از خود تست حساسیت بگیرند. این‌کار با مراجعه به پزشک متخصص آلرژی امکان‌پذیر است؛ در واقع پزشک قادر است ترکیبات و عناصری را که در افراد باعث حساسیت و واکنش بدن می‌گردند؛ تشخیص داده و به فرد معرفی نماید. فرد دارای میگرن پس از آن بایستی از تماس با مواد حساسیت‌زای خود دوری کند تا دچار تشدید علائم میگرن نگردد. از همین‌رو انتخاب عطر مناسب برای مبتلایان به سردردهای میگرنی نیازمند توجه به اصول و نکاتی است که در کنار تجربه و آزمایش می‌تواند در انتخاب نوع عطر مناسب با شرایط فرد و مطابق با سلیقه او موثر واقع شود.

 

🔥 بهترین عطر و ادکلن را برای پاییز خود انتخاب کنید!

عطرهای زنانه مناسب افراد مبتلا به میگرن

در این قسمت از مقاله پیش‌رو تحت عنوان چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟ به بررسی تعدادی از برندهای خاص عطرهای بانوان؛ مناسب برای افراد مبتلا به میگرن می‌پردازیم؛ پیش از آن لازم به توضیح است که اغلب عطرهای دارای رایحه میوه‌ای یا گلی برای بانوان مبتلا به میگرن مناسب‌تر هستند.

خرید بهترین ادکلن زنانه 

ورساچه برایت کریستال

عطر Versace Bright Crystal یک عطر ملایم از دسته عطرهای زنانه است. گروه بویایی این عطر؛ گلی میوه‌ای است و دارای طبعی خنک با رایحه لطیف و ملایم است. ورساچه برایت کریستال در سال ۲۰۰۶ توسط برند ایتالیایی عطر ورساچه تولید و وارد بازار شد. در واقع این عطر نخستین بار توسط آقای آلبرتو موریاس که صاحب یک عطاری است در نت پایه طراحی و آفریده شد. در نت نخستین این عطر خوشبو دارای ترکیبات انار، یوزو و آب است و قلب آن‌را رایحه‌های گل صد تومانی، مگنولیا و نیلوفر آبی ساخته است و در نهایت ترکیبی از روایح کهربا، چوب ماهون و مشک این عطر جذاب و پرطرفدار زنانه را در نت پایانی به پایان می‌برند.

ویکتوریا سکرت بامبشل

عطر Victoria Secret Bombshell عطر مناسبی برای بانوان مبتلا به میگرن است که عضو خانواده عطرهای گلی میوه‌ای است. طبع این عطر خنک است. عطر ویکتوریا سکرت بامبشل در سال ۲۰۱۰ از برند امریکایی ویکتوریا سکرت و توسط هنرمندان عطاری به نام آدریانا مدیانا و مارک کنیتکوسکی به بازار معرفی گردید. اسانس پایه در این عطر شامل روایح توت فرنگی، گریپ فوروت، پرتقال، آناناس و میوه گل ساعتی است. رایحه‌های گل برف، گل یاس، گل صد تومانی، ارکیده به همراه دانه‌های قرمز تشکیل دهنده قلب این عطر خوشبو هستند و در نهایت بوی خوش مشک در کنار خزه درخت بلوط و روایح چوبی در نت پایه آن‌را به پایان می‌برند.

ورساچه دیلن بلو زنانه

Versace Pour Femme Dylan Blue یک عطر بسیار جذاب مخصوص بانوان مبتلا به میگرن است. رایحه این عطر از دسته گلی میوه‌ای و بسیار لوکس و جذاب است. این عطر در سال ۲۰۱۷ توسط برند ایتالیایی ورساچه و توسط دستان هنرمند کالیس بکر وارد بازار شد. رایحه این عطر با اولین اسپری؛ ترکیبی از انگور فرنگی سیاه، سیب، شبدر، گیاه شیسو و گل فراموشم مکن در نت نخستین است. در نت میانی گل یاس، هلو، گل زر، میوه گل رز و پتالیا استشمام می‌شود و در نهایت از آن در نت پایانی روایحی از مشک، روایح چوبی، نعناع هندی و بوته وحشی جاوی به مشام می‌رسد.

لالیک لامور

عطر Lalique lamour یکی دیگر از عطرهای مناسب برای بانوان مبتلا به میگرن است. این عطر دارای یک رایحه خنک و ترکیبی از روایح ترنج، بهار نارنج و رز در نت نخستین خود است که القا کننده حس طراوت است. در نت میانی عطر؛ ترکیبی از از یاس، گارنیای یاسمنی و گل مریم به مشام القا می‌شود و در نت پایه و ماندگار آن روایح چوب صندل سفید، سدر و مشک قابل استشمام است. این عطر خوشبو توسط یک خانم عطار به نام ناتالی لارسن در سال ۲۰۱۳ توسط برند فرانسوی لالیک به بازار معرفی شد.

ایو سن لوران مون پاریس

Yves Saint Laurent Mon Paris یک عطر جذاب با طبع معتدل مناسب بانوان است که القا کننده حس قدرت و آزادی است. ترکیبات روایح این عطر از دسته گلی میوه‌ای هستند. با اولین اسپری از نت نخستین این عطر ترکیباتی همچون ترنج، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی، تمشک، گلابی و کالون به مشام می‌رسد. رایحه میانی آن ترکیبی از یاس، شکوفه پرتقال، گل صد تومانی و گل تاتوره است. رایحه نت پایه و پایانی ترکیبی از رایحه‌های مشک، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، وانیل، سدر و آبروکسان است. این عطر از برند ایو سن لوران در سال ۲۰۱۶ توسط هنرمندانی به نام‌های الیور کرسپ، هری فریمونت و دورا بگریچه آرناو طراحی و وارد بازار شد.

کلوین کلاین بیوتی

عطر Calvin Klein Beauty یک ادوپرفیوم زنانه مناسب برای سردرد است و در خانواده عطرهای دارای رایحه گلی قرار می‌گیرد. عطر و رایحه این عطر زنانه گرم، ظریف و با لطافت است که این احساسات را به استفاده کننده نیز القا می‌کند. در نت نخستین رایحه گل ختی از آن استشمام می‌شود و در نت میانی رایحه گل یاس و در انت‌ها با رایحه سدر در نت پایه خاتمه می‌یابد. این عطر زنانه محصولی از برند امریکایی کلوین کلاین است که توسط خانم سوفیا لابه طراحی و در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد.

عطرهای مردانه مناسب افراد مبتلا به میگرن

در ادامه بررسی این مطلب که چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟ به بررسی و معرفی چندین نمونه از بهترین و معروفترین عطرهای مناسب آقایان مبتلا به سردرد و میگرن می‌پردازیم:

خرید بهترین ادکلن مردانه

ورساچه‌پور هوم

عطر Versace Pour Homme یک عطر با طبع خنک و ملایم مردانه است. این عطر برای مردان استفاده کننده نماد مردی مصمم و قدرتمند است. در نت اولیه روایحی همچون لیمو ترش، ترنج، رز و بهار نارنج استشمام می‌شود. در نت میانی روایح دیگری همچون شمعدانی، سدر، سنبل و سالویا در فضا منتشر می‌شود و نهایتا در نت پایه دانه تونکا و روایح جذاب مشک و کهربا از آن به مشام می‌رسد. این عطر در سال ۲۰۰۸ از طریق برند ایتالیایی ورساچه به بازار معرفی شد.

الور هوم اسپرت

عطر Chanel Allure Homme Sport نیز یکی دیگر از عطرهای مردانه مناسب برای افراد مبتلا به میگرن است. این عطر دارای طبع لطیف و خنک است و برای فصول گرم سال مثل تابستان بسیار انتخاب خوبی است. نت اولیه و آغازی این عطر خوشبو شامل روایحی همچون آب دریا، نارنگی ماندارین، آلدهید و پرتقال است. این روایح خوشبو در میانه جای خود را به روایح جذاب دیگری همچون سدر، فلفل و بهار نارنج می‌دهند. روایح دانه تونکا، مشک، کهربا، وانیل، خس خس و لامی روایح استشمام شونده از نت پایانی هستند. این عطر با دستان هنرمند آقای ژاک پولژ آفریده شد و با برند فرانسوی شنل در سال ۲۰۰۴ راهی بازار عطرها شد.

دولچه گابانا لایت بلو

عطر Dolce Gabbana Light Blue Pour Homme یک عطر جذاب مردانه دیگر است که در دسته عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن قرار می‌گیرد. رایحه این عطر دارای پایه گلی میوه‌ای، خنک و ملایم است. نت ابتدایی این عطر از روایحی به مانند ترنج، نارنگی ماندارین، سرو کوهی و گریپ فروت آغاز می‌شود و در نت میانی به اقاقیای برزیلی، رزماری و فلفل می‌رسد. در نهایت در نت پایانی با رایحه مشک همراه با خزه درخت بلوط و روایح دودی آمیخته شده و به پایان می‌رسد. این عطر در سال ۲۰۰۷ توسط برند ایتالیایی دولچه گابانا به بازار معرفی شد.

روژا الیسیوم

عطر Roja Dove Elysium Pour Homme یک عطر شیرین مردانه و با طبعی خنک و ملایم است. این عطر خاص مردانه با رایحه‌های لیمو ترش، ترنج، گریپ فروت، آویشن، صمغ گالبانیوم و گیاه درمنه در نت اولیه آغاز می‌شود و با روایح سیب، خس خس، سدر، یاس، رز، گل برف، فلفل صورتی، دانه سرو کوهی، انگور فرنگی سیاه و گیاه ناگارموتا در نت میانی ادامه پیدا می‌کند. این عطر خوشبوی مردانه در نت پایانی شامل روایح سرمست کننده لوبان، چرم، وانیل، لابدانیوم و عنبر در اسانس پایه و پایانی است. عطر روژا الیسیوم در سال ۲۰۱۷ توسط یک هنرمند خلاق به نام روژا داو ساخته و به بازار و دنیای جذاب عطرهای مردانه عرضه شد.

جورجیو آرمانی جیو ابسولو

عطر Giorgio Armani Acqua Di Gio Absolu نیز یک عطر در دسته عطرهای با رایحه ملایم همراه با طبع معتدل و تلخ مردانه است. این عطر در گروه بویایی چوبی معطر قرار می‌گیرد و به استفاده کننده حس جسارت و تازگی می‌دهد.

این عطر جذاب در نت نخستین خود؛ تداعی کننده عطر میوه‌جات است. در نت میانی آن ترکیب رایحه آب دریا و روایح چوبی و سرانجام در نت نهایی و پایه آن؛ نعناع هندی آخرین رایحه‌ای است که از آن استشمام می‌شود. این عطر در سال ۲۰۱۸ از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی توسط آقای آلبرتو موریلاس طراحی و به بازار عطرهای مردانه معرفی شد.

چه عطرهایی برای افراد میگرنی مناسب است؟
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *