ارسال از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا رایگان 

خرید بالای 2 میلیون تومان یک اشانتیون رایگان

دوتیسا پرفیوم
فهرست مطالب

اگر جزء کسانی هستید که علاقه زیادی به انواع عطر و ادکلن دارید و فکر می‌کنید برای اینکه ماندگاری عطر افزایش داشته باشد، باید عطر و ادکلن‌های گران قیمت بخرید، باید بگوییم این تفکر اشتباه است. شما با به کار بردن ترفندهایی برای افزایش بوی عطر می‌توانید تا چندین ساعت و گاهی تا چند تا روز بوی عطر خود را، هرچند معمولی باشد، ماندگار کنید. به جای اینکه برای خرید عطر و ادکلن هزینه گزافی بپردازید، بهتر است یک سری قواعد و اصول را رعایت کنید تا ماندگاری بوی ادکلن و عطر شما افزایش پیدا کند. اگر می‌خواهید بوی عطر شما ماندگاری فراوانی داشته باشد، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا یک سری ترفندهایی برای افزایش بوی عطر به شما آموزش دهیم.

عطر و ادکلن را روی پوست بدن اسپری کنید

اولین و موثرترین راه برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن، اسپری کردن آن روی پوست بدن مخصوصاً روی مچ یا کناره‌های گردن است. برخی از افراد تصور می‌کنند برای اینکه بوی عطر و ادکلن آن‌ها بهتر جلوه دهد، باید آن را روی لباس خود استفاده کنند بهتر است بگوییم این تصور غلط است و اگر می‌خواهید ماندگاری عطر شما افزایش پیدا کند، باید مقداری از آن را روی پوست بدن اسپری کنید؛ پس اسپری نکردن عطر و ادکلن روی لباس و استفاده از آن روی بدن از جمله مهم‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر است.

ماندگاری عطر و ادکلن

از اسپری مو برای موهایتان استفاده کنید

اسپری کردن مقدار کمی عطر روی موها نیز یکی دیگر از هوشمندانه‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر است که ماندگاری آن را تا چند روز بالا می‌برد. در نظر داشته باشید شما نباید هیچگاه عطر و ادکلن را به صورت مستقیم روی موهایتان اسپری کنید، بلکه باید فاصله شیشه عطر و ادکلن را از موهایتان زیاد کرده و سپس این کار را انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید مقداری از عطر مورد نظر را نیز روی برس خود اسپری کرده و سپس اقدام به شانه کردن موهای خود کنید؛ این کار نیز می‌تواند

خرید ادکلن مردانه

خرید انواع ادکلن مردانه

خرید انواع ادکلن زنانه

خرید انواع ادکلن زنانه

عطر و ادکلن را به نقاط گرم و نبض دار بدن بزنید

معمولاً نقاطی از بدن که نبض دارند، جزء نقاط و قسمت‌های گرم بدن به حساب می‌آیند و برای اسپری کردن عطر می‌توانند گزینه مناسبی باشند. در نظر داشته باشید نقاط گرم بدن واکنش بیشتری هنگام اسپری عطر از خود نشان می‌دهند و همین موضوع می‌تواند دوام و پخش بوی عطر را بالا ببرد. پس یکی دیگر از ترفندهایی برای افزایش بوی عطر، اسپری کردن آن به نقاط نبض‌دار مانند
• گردن
• مچ دست
• پشت زانوها
• قسمت داخلی آرنج
است. توصیه ما به شما این است که قبل از اسپری کردن عطر، در ابتدا مقدار کمی وازلین به منطقه مورد نظر بزنید؛ وازلین به دلیل اینکه یک محصول چرب و ماندگار است در نتیجه می‌تواند مثل مرطوب کننده عمل کرده و در نتیجه دوام عطر مورد نظر شما را بالا ببرد.

اسپری به نقاط نبض دار

بلافاصله پس از حمام عطر بزنید

این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه عطر و ادکلن روی پوست مرطوب و تمیز بیشترین ماندگاری را دارند، به همین خاطر، هنگامی که دوش گرفتید و از حمام خارج شدید، بهترین زمان استفاده از عطر و ادکلن است. استفاده از عطر مورد علاقه بعد از حمام یکی از محبوب‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر است که حتی می‌تواند ماندگاری عطرهای معمولی و ارزان قیمت را تا چند روز بالا ببرد.

در قسمت‌هایی از بدن که بیشتر عرق می‌کند از عطر استفاده نکنید

برخی از افراد برای از بین بردن بوی عرق، اقدام به اسپری کردن عطر و ادکلن خود به نقاط عرق می‌کنند؛ بهتر است بدانید این کار صحیح نیست و علاوه بر نداشتن هیچگونه تاثیر مثبت، سبب ایجاد آلرژی، خارش و سوزش برای پوست می‌شود. هیچگاه عطر خود را به محل‌هایی که بیشتر عرق می‌کند نزنید؛ برای مثال از زدن عطر یا ادکلن زیر بغل خودداری کنید. ترکیبات عطر با ترکیبات ضد تعریق و دئودورانت متفاوت است و به همین دلیل شما باید از عطر و ادکلن فقط در نواحی خشک و روی پوست تمیز استفاده کنید؛ پس یکی دیگر از مهم‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر و حفظ سلامت، عدم استفاده از آن در نقاط پر تعریق بدن است.

همچنین در صورت تمایل میتوانید نحوه صحیح ادکلن زدن را بخوانید

هنگام اسپری کردن عطر و ادکلن، فاصله مناسب را رعایت کنید

در زمان اسپری کردن عطر به بدن، بهتر است فاصله مناسب آن را رعایت کنید؛ برای مثال فاصله ۱۰ تا ۱۵ متری می‌تواند باعث شود ماندگاری عطر افزایش پیدا کند. علاوه بر این، اگر شما شیشه عطر را در فاصله نزدیکی از بدن بگیرید سبب جمع شدن عطر روی یک نقطه شده و در نتیجه بوی آن به تلخی می‌زند. همچنین از استفاده بیش از اندازه عطر و ادکلن پرهیز کنید؛ به طور معمول ۳ یا ۴ پیس اسپری کافیست تا شما بوی خوبی بدهید و ماندگاری و دوام آن نیز افزایش پیدا کند. موارد ذکر شده از جمله اصلی‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر هستند که شما باید آن‌ها را به خاطر بسپارید.

از عطرهای باکیفیت که خط بوی بالایی دارند استفاده کنید.

عطر خود را در کشو و کمد لباس اسپری کنید

برای اینکه عطر یا ادکلن شما بوی ثابتی داشته باشد و دوام آن نیز افزایش پیدا کند، می‌توانید آن را روی یک دستمال کاغذی اسپری کرده و سپس دستمال را بین لباس‌ها قرار دهید. جالب است بدانید این ترفند یکی از بهترین کارها برای افزایش ماندگاری عطر مورد علاقه شما است و باعث می‌شود کمد لباستان نیز همیشه بوی خوبی داشته باشد. در نظر داشته باشید نیاز نیست حتماً دستمال کاغذی را کاملاً به عطر آغشته کرده یا بیش از حد از عطر و ادکلن استفاده کنید، چند پیس کافی است تا دستمال بوی عطر شما را گرفته و سپس آن را به لباس‌هایتان منتقل کند.

شیشه عطر را درمکانی خنک و مناسب نگهداری کنید

حفظ کیفیت عطر و ادکلنی که می‌خرید یکی از مهم‌ترین مواردی است که روی ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد، به این منظور بهتر است شیشه عطر مورد نظر را در یک مکان مناسب مانند مکانی خشک، تاریک، خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. ممکن است این مورد بی‌اهمیت به نظر برسد ولی نگهداری شیشه عطر در یک مکان نامناسب، پس از گذشت چند ماه روی کیفیت نهایی عطر شما تاثیر گذاشته و باعث از بین رفتن بوی اصلی آن می‌شود. پس بهتر است برای حفظ عطر خود از تغییرات و نوسانات دما، آن را در یک مکان مناسب مانند کشوی خنک نگهداری کنید.

افزایش ماندگاری بوی ادکلن

از جابجایی عطر به شیشه‌های دیگر خودداری کنید

امروزه برخی از افراد پس از خرید عطر و ادکلن، ممکن است از ظاهر شیشه آن راضی نباشند به همین دلیل اقدام به جابجایی آن به شیشه‌های فانتزی می‌کنند. این کار نیز می‌تواند باعث شود عطر شما برای مدت طولانی در معرض هوا قرار بگیرد و در نتیجه کیفیت آن از بین برود. همچنین تغییر ترکیبات شیمیایی آن و از دست رفتن بو و عطر اصلی آن از دیگر مواردی است که هنگام جابجایی عطر به شیشه‌های دیگر شاهد به وجود آمدن آن هستیم. پس در نظر داشته باشید هیچگاه عطر و ادکلن خود را به شیشه یا بطری‌های دیگر منتقل نکنید؛ این موضوع نیز در دسته مهم‌ترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر در نظر گرفته می‌شود.

در فصول مختلف از عطرهای مناسب استفاده کنید

یکی از نکات مهمی که بسیاری از افراد از آن اطلاع دارند، استفاده از عطر و ادکلن مناسب در هر فصل مخصوص است. برای مثال در فصل بهار شما باید از عطرهایی با رایحه ملایم استفاده کنید، همچنین در فصل تابستان که هوا گرم است باید به سراغ عطر و ادکلن‌هایی بروید که رایحه خنک دارند. در مقابل، در فصول سرد سال عطرهایی که رایحه گرم دارند، مناسب‌تر می‌باشند به همین دلیل توجه به رایحه عطر در فصل مناسب، سبب افزایش ماندگاری و دوام آن می‌شود. هیچگاه در فصل گرم از ادکلن‌هایی با رایحه گرم و تند و در فصل سرد سال از عطرهایی با رایحه خنک و ملایم استفاده نکنید، این کار علاوه بر اینکه جنبه زیاد خوبی ندارد سبب کاهش ماندگاری عطر شما نیز می‌شود.

استفاده از عطرهای مناسب فصول مختلف

مقاله مرتبط : ادکلن مخصوص تابستان

بهتر است عطرهایی را انتخاب کنید که غلظت بیشتری دارند

هرچه میزان غلظت عطر و ادکلنی که خریداری می‌کنید بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز افزایش پیدا می‌کند. از جمله بهترین ترفندهایی برای افزایش بوی عطر، خرید محصولاتی با غلظت بیشتر و الکل کمتر است؛ به طور کلی عطرها بر حسب حجم غلظتی که دارند به ۵ گروه
• پرفیوم
• ادوپرفیوم
• ادو تویلت
• ادو کولن یا ادکلن
• اسپری خوش بو کننده
طبقه‌بندی می‌شوند. پس در صورتی که می‌خواهید ماندگاری عطر شما تا چندین هفته باقی بماند، بهتر است غلیظترین آن را خریداری کنید؛ با این کار ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کرده ولی در عوض تا مدت طولانی نیز از عطر خود استفاده می‌کنید.

خرید پرفروش ترین عطر زنانه در ایران

از تکان دادن شیشه عطر پرهیز کنید

برخی از افراد تصور می‌کنند تکان دادن شیشه عطر سبب افزایش غلظت و بهتر شدن کیفیت بوی عطر می‌شود، بهتر است بدانید این تصور غلط است و تکان دادن شیشه‌ای عطر قبل از استفاده، باعث ورود هوا به داخل آن شده و در نتیجه کیفیت و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است از تکان دادن بیش از اندازه و یا جابجایی مداوم عطر خود پرهیز کرده و آن را در اکثر مواقع در گوشه‌ای مناسب به طور ثابت نگه دارید.

ماندگاری بوی عطر

عطر را در جعبه نگهداری کنید

اگر می‌خواهید عطر خود را روی میز نگهداری کرده و تمایلی به قرار دادن آن درون کشو ندارید بهتر است آن را درون جعبه‌اش نگهداری کنید، این کار علاوه بر حفظ کیفیت بوی عطر و ادکلن، از وارد شدن هرگونه آسیب فیزیکی و شکستن شیشه عطر نیز جلوگیری می‌کند. همچنین نگهداری عطر در جعبه، سبب می‌شود تا نور مستقیم به آن نتابد و رایحه آن را کاهش پیدا نکند. در نتیجه نگهداری عطر در جعبه محکم و مناسب از جمله ترفندهایی برای افزایش بوی عطر و حفظ سلامت و کیفیت آن است.

از عطرهای باکیفیت که خط بوی بالایی دارند استفاده کنید

عطرهای باکیفیتی که خط بوی بالایی دارند، به سرعت در هوا پخش شده و همچنین ماندگاری زیادی نیز دارند، به این منظور می‌توانید اقدام به خرید این نوع عطرها کنید. ممکن است عطرهایی که کیفیت بالاتری دارند نسبت به عطرهای فیک و بی‌کیفیت، قیمت بالاتری داشته باشند ولی دوام بوی آن‌ها بسیار زیاد است و ماندگاری قابل توجهی دارند؛ در نتیجه شما با خرید عطرهای مرغوب و درجه یک و به کار بردن ترفندهای ذکر شده، می‌توانید به راحتی تا مدت‌های طولانی، ماندگاری و دوام بوی عطر خود را بالا ببرید. می‌توانید قبل از خرید عطر مورد نظر، در ابتدا در مورد برند و نت‌های بوی هر کدام تحقیق کرده تا بتوانید محصولی ایده آل و مناسب با رایحه ماندگار و همیشگی خریداری نمایید.

سخن نهایی

عطر و بوی هر شخص، یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل وی است که تاثیر زیادی بر جذابیت افراد دارد. این تاثیر گاهی اوقات آن‌قدر چشمگیر است که برخی از بوها ما را یاد افراد خاصی می‌اندازند. با این حال همه چیز به بو و کیفیت عطر استفاده شده بستگی ندارد و استفاده از عطر مناسب فصل و استایل، نحوه و زمان استفاده از آن و سایر جزئیات، بر افزایش اثرگذاری آن، موثر خواهد بود. طی این مقاله به‌طور کامل ترفندهایی برای افزایش بوی عطر را تشریح کردیم؛ چنان‌چه شما نیز تجربه و راهکاری در این زمینه دارید؛ خوشحال می‌شویم که آن را به اشتراک بگذارید.

ترفندهایی برای افزایش بوی عطر
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *